Si has estat afectat per la DANA, estem amb tu

En SegurCaixa Adeslas continuem treballant per estar al costat dels nostres clients en aquests moments difícils, per això hem activat un protocol especial d´esdeveniments meteorològics i reforçat els nostres canals d´atenció per donar suport als clients afectats per la DANA.

 

Si et trobes a València, Albacete, Conca o Andalusia Oriental, hem habilitat un telèfon exclusiu i prioritari per a la gestió de sinistres d'assegurances de cotxe, llar o altres clients afectats: 

900 103 500 

 

En cas de catàstrofes naturals com aquesta, és el Consorci de Compensació d'Assegurances qui s'encarrega de cobrir els danys produïts als béns assegurats.

Des de SegurCaixa Adeslas farem la gestió directa de la reclamació davant del Consorci i farem les gestions necessàries en nom vostre per a l'obertura de l'expedient del sinistre en cas de ser Consorciable. 
 

 Si tens una assegurança d'auto 

Retirada i remolc de vehicles afectats

Protecció Civil i les autoritats seran els qui coordinin i autoritzin la retirada dels vehicles cap a zones segures, que s'estan creant específicament per dipositar-los i emmagatzemar-los.

Adicionalment, mantenim el servei d'Assistència a Carretera per remolcar vehicles que es troben immobilitzats, quan sigui possible o les autoritats ho permetin, trucant al telèfon 900 301 900 (24h). 

 

Declarar un sinistre de cotxe

Des de SegurCaixa Adeslas farem la gestió directa de la reclamació del sinistre del teu vehicle davant del Consorci de Compensació d'Assegurances.  

Et recordem que totes les pòlisses i modalitats de l'assegurança de cotxe de SegurCaixa Adeslas disposen de la cobertura per a la indemnització pel Consorci. 

Contacta'ns trucant al telèfon exclusiu 900 103 500 on t'ajudarem amb la gestió de la reclamació, t'assessorarem sobre els passos a seguir i ens mantindrem en contacte amb tu.

Més informació >

A més, la DGT ha simplificat els tràmits per als afectats per la DANA. Troba més informació aquí.

 

 Si tens una assegurança de llar, comerç o indústria 

Declarar un sinistre de llar, comerç o indústria

Si la teva Llar, Comerç o Indústria s'ha vist afectada per la pluja i les inundacions causades per la DANA, des de SegurCaixa Adeslas ens encarreguem de gestionar l'obertura del sinistre davant del Consorci de Compensació d'Assegurances, en cas de ser Consorciable. 

Contacta'ns trucant al telèfon exclusiu 900 103 500 on ens encarregarem de gestionar l'obertura del sinistre. 

Més informació > 
 

 

Preguntes freqüents

 

Danys coberts per l'assegurança

Estan els danys causats per la DANA coberts per la meva assegurança?

Sí, els danys causats per la DANA o gota freda sobre els béns assegurats estan coberts per les assegurances d'Auto, Llar, Comerç, PIME, etc. Segons la seva naturalesa, seran el Consorci de Compensació d'Assegurances (CCS) o SegurCaixa Adeslas els encarregats de realitzar la indemnització corresponent.

Què és el Consorci de Compensació d'Assegurances i per què intervé?

Hi ha una sèrie de riscos anomenats Riscos Extraordinaris, que no estan coberts per les pòlisses de les companyies asseguradores. Aquests riscos són els que assumeix el Consorci de Compensació d'Assegurances.

El consorci actua com si fos una asseguradora privada donant cobertura a aquests riscos extraordinaris, com el cas dels produïts per la DANA. En tractar-se de successos catastròfics amb greus afectacions econòmiques, és una forma d'assegurar la solvència i reduir la possibilitat de fallida tècnica de les asseguradores en cas de produir-se aquest tipus d'esdeveniments.

Donada la gravetat i situació d'aquesta DANA, de forma extraordinària el Consorci ha sol·licitat a totes les companyies asseguradores posar a la seva disposició els nostres equips de tramitació i peritatge per agilitzar el procés de valoració de danys i no demorar la resolució del seu cas.

En aquest sentit, des de SegurCaixa Adeslas ens farem càrrec de la gestió del sinistre a través dels nostres pèrits especialistes que es posaran en contacte amb els prenedors a la major brevetat per elaborar un informe i la proposta d'indemnització en base als criteris de valoració del propi Consorci.

Tots els danys personals o materials són indemnitzables pel Consorci si es produeixen per un risc extraordinari?

Únicament són indemnitzables pel Consorci aquells danys que afecten persones o béns sobre els quals s'ha contractat la pòlissa de l'assegurança. A més, és necessari que la pòlissa estigui vigent en el moment de produir-se els danys i l'assegurat es trobi al corrent del pagament de la prima.

 

Declaració de sinistre

Com puc comunicar un sinistre produït per la DANA?

Per declarar un sinistre de qualsevol de les teves assegurances (auto, llar, comerç, decessos...) pots trucar-nos al telèfon exclusiu que hem habilitat per a aquests casos  900 103 500 . Des de SegurCaixa Adeslas realitzarem la gestió directa de la reclamació davant el Consorci de Compensació d'Assegurances

Existeix un termini per presentar la declaració del sinistre al Consorci?

No et preocupis, el Consorci registrarà i gestionarà totes les sol·licituds d'indemnització que rebi dels assegurats, encara que hagués transcorregut el termini de 7 dies previst en la legislació d'assegurances.

Com puc fer el seguiment de l'estat del sinistre declarat al Consorci de Compensació d'Assegurances

Podràs consultar l'estat de l'expedient directament al Consorci al telèfon 900 222 665 o a través de la seva web fent  clic aquí .

Per consultar la informació hauràs d'indicar el número complet de l'expedient i el NIF/CIF d'algun dels participants en la gestió de l'expedient: reclamant, assegurat, prenedor, perceptor o propietari.

 

Indemnització

Quina serà la indemnització que rebré?

El Consorci de Compensació d'Assegurances es fa càrrec de la indemnització dels danys sobre la base de la mateixa pòlissa contractada amb l'entitat asseguradora. Això significa que, a l'hora d'indemnitzar, el Consorci tindrà en compte els mateixos béns, el mateix capital assegurat i la resta de condicions establertes en la pòlissa.

Com es fa efectiva la indemnització pel Consorci?

El Consorci de Compensació d'Assegurances realitzarà el pagament de la indemnització directament als beneficiaris (i només a ells) i sempre mitjançant transferència bancària. Aquest sol·licitarà acreditació de la titularitat del compte bancari per procedir al pagament indemnitzatori.

De què depèn la indemnització del Consorci?

La indemnització es determina en funció de les condicions de la pòlissa d'assegurança (del risc declarat en pòlissa, capitals assegurats i clàusules de la pòlissa), de la valoració del perit del Consorci dels danys soferts i de la franquícia que la legislació estableix perquè s’apliqui pel Consorci. Aquesta franquícia s'ha suprimit en el cas de danys a automòbils, habitatges i comunitats de propietaris d’habitatges, i resulta aplicable en el cas de comerços, oficines i indústries.

 

Preguntes sobre l'Assegurança d'Auto

Quins danys en el meu vehicle produïts per la DANA estan coberts?

Totes les assegurances d'Auto de SegurCaixa Adeslas inclouen la cobertura de Riscos Extraordinaris, com els produïts per la DANA. Per tant, tots els cotxes que s'hagin vist afectats per les riuades i inundacions seran indemnitzats per part del Consorci de Compensació d'Assegurances.

Els danys ocasionats per la calamarsa sobre la xapa i els vidres dels vehicles seran indemnitzats per l'asseguradora si la pòlissa del vehicle incloïa la cobertura de Trencament de Llunes, Fenòmens Atmosfèrics o Danys Propis.

Què faig si el meu cotxe encara no ha aparegut?

Si encara no has trobat el teu cotxe després de la riuada o ha estat retirat pels serveis d'emergències i no el localitzes, igualment pots contactar-nos al 900 103 500 per comunicar el sinistre.

És necessari que presentis la denúncia davant l'autoritat competent (Guàrdia Civil o Policia Local) informant de la desaparició del vehicle i si és possible aportis fotografies del vehicle, si en algun moment va estar localitzat.

Qui s'encarrega de peritar el vehicle?

Les autoritats estan coordinant el trasllat dels vehicles i donant accés als serveis de grua de totes les asseguradores, indicant on han de dipositar-se els vehicles, en llocs habilitats perquè els pèrits de les asseguradores realitzin la valoració dels danys seguint els paràmetres del Consorci de Compensació de Seguros.

Com determina el Consorci la indemnització pels danys en el meu vehicle?

La indemnització es realitzarà pel Consorci en funció de les condicions de la pòlissa particular contractada per al vehicle assegurat i de la valoració que realitzi el pèrit de la companyia en base als paràmetres del Consorci i segons els danys soferts.

Existeix alguna franquícia aplicable a la indemnització?

En el cas de danys als vehicles, no s'aplica cap deducció per franquícia en les indemnitzacions. Això és així per a totes les modalitats de contractació, en Tercers i Tot Risc.

A quin taller puc portar el meu vehicle?

Ha de ser el propietari del vehicle o prenedor de la pòlissa qui indiqui a quin taller portar el vehicle en el moment en què es pugui realitzar el trasllat

 

Preguntes sobre l'Assegurança de Llar, Comerç o Indústria.

Quin tipus de sinistres són consorciables?

En el cas de les inundacions, per validar si es tracta d'un sinistre consorciable, és necessari analitzar la via d'entrada de l'aigua en el risc assegurat.

Es considera un sinistre consorciable en els següents casos:

  • Quan l'entrada de l'aigua es produeix des de la via pública cap al risc assegurat per inundació del carrer, clavegueram o obertura de la pròpia façana (portes d'entrada, de garatge, rampes de garatge, etc.).
  • Quan l'entrada d'aigua es produeix per sanitaris, a causa del retorn des de la xarxa de clavegueram públic, en estar col·lapsada.
  • Quan els danys es produeixen per vent o tornados que superen els 120 M/H.

En declarar un sinistre, és necessari confirmar si es tracta d'un sinistre consorciable o no per agilitzar la seva gestió.

Quin tipus de sinistres no són consorciables?

Es considera que un sinistre no és consorciable quan els danys són produïts per l'aigua de pluja recollida en el propi risc assegurat, és a dir, sense aportació des de l'exterior de la parcel·la o des de la via pública.

Exemples:

  • Filtracions per murs o teulades.
  • Inundacions de patis o terrats.
  • Pluja precipitada sobre la rampa d'accés a garatges, inundació de jardins o aigua recollida dins de la parcel·la del propi risc assegurat, tot això sense haver-se produït una significativa aportació d'aigua des de la via pública per exemple per l'entrada en càrrega d'una riera, torrent o similar.
  • Retorn per sanitaris per insuficiència de la xarxa d'evacuació privada de l'habitatge, sense col·lapse general del clavegueram públic (Es pot distingir perquè hi ha més veïns afectats quan el problema és públic).
  • Danys elèctrics si a conseqüència de les tempestes, has sofert danys en aparells elèctrics sense que la teva llar, local o negoci hagi sofert inundació o danys per aigua per filtracions. Pots consultar la cobertura d'aquests aparells en les condicions de la teva pòlissa d'assegurança de llar.
  • Els béns refrigerats no es consideren consorciables, però algunes pòlisses de llar compten amb aquesta cobertura fins a un límit de garantia. Per això hauràs de facilitar un llistat aproximat de béns deteriorats amb la seva valoració per procedir amb la indemnització corresponent.

Un sinistre només pot ser consorciable o no consorciable?

No, també pot ser Mixt, és a dir, tenir una part de danys consorciables i una altra part de danys no consorciables.

Per tant, ens podem trobar amb tres tipus de sinistres:

  • Consorciable: Tots els danys són consorciables, la gestió es realitzarà pel consorci, que sol·licitarà la informació necessària i enviament de pèrit.
  • No consorciable: Tots els danys són no consorciables. La gestió es realitzarà internament des de SegurCaixa Adeslas segons protocols habituals.
  • Mixt: Part dels danys són consorciables i una altra part són no consorciables. La part no consorciable es gestionarà a través de Segurcaixa, per la qual cosa es produirà una gestió paral·lela, per la qual cosa podrien coincidir el pèrit del Consorci amb el nostre, així com amb l'enviament de reparadors.
  • En els sinistres en què la causa sigui vent, la gestió es realitzarà per Segurcaixa Adeslas.

Què passa si he perdut la meva llar per ser inhabitable o tenia un immoble llogat i pels danys a la llar perdré la renda que em pagaven els inquilins o he perdut beneficis o producció del meu negoci o he hagut de tancar o parar el meu negoci?

Lamentem molt la situació i esperem que tu i els teus éssers estimats estigueu bé. En aquests casos el Consorci indemnitza els danys directes en els béns i la pèrdua de beneficis que siguin conseqüència de danys directes, sota determinades condicions. Perquè s'apliqui aquesta cobertura és necessari el següent:

  • Que aquest risc es trobi expressament assegurat en la pòlissa.
  • S'entén que s'ha produït una pèrdua de beneficis quan existeix una alteració dels resultats normals de l'activitat econòmica del subjecte assegurat derivada de la paralització, suspensió o reducció dels processos productius o de negoci d'aquesta activitat (per exemple, pèrdua econòmica per cessació de vendes amb motiu dels danys directes produïts per una inundació en unes càmeres frigorífiques d'aliments).
  • La quantificació de la pèrdua de beneficis, la part de la mateixa que és indemnitzable pel Consorci i els períodes de cobertura i d'indemnització, seran els mateixos que els assenyalats en la seva pòlissa.
  • És necessari que la pèrdua de beneficis sigui conseqüència d'un dany directe en els béns assegurats en la pròpia pòlissa o en una altra diferent.
  • Finalment, els béns assegurats han de ser propietat o estar a disposició del propi assegurat. Per tant, no estarien cobertes les pèrdues de beneficis quan els béns siguin o estiguin a disposició de persones físiques o jurídiques diferents de l'assegurat, al qual no se li hagin pogut subministrar com a conseqüència del fet extraordinari.

Puc començar a reparar els danys produïts en la meva llar?

És important evitar que els danys s'agreugin i que conservar les restes dels béns danyats a disposició del pèrit taxador. Si per qualsevol motiu no fos possible i haguessis de reparar els danys abans de la visita del pèrit, et recomanem fer fotografies on es puguin apreciar els danys produïts, fer un inventari dels danys i guardar les factures de les reparacions urgents.

Qui s’encarrega de peritar els danys al meu habitatge, comerç o indústria?

Donada la gravetat i situació d'aquesta DANA, de forma extraordinària el Consorci ha sol·licitat a totes les companyies asseguradores posar a la seva disposició els nostres equips de tramitació i peritatge per agilitzar el procés de valoració de danys i no demorar la resolució del seu cas.

En aquest sentit, des de SegurCaixa Adeslas ens farem càrrec de la gestió del sinistre a través dels nostres pèrits especialistes que es posaran en contacte amb els prenedors a la major brevetat per elaborar un informe i la proposta d'indemnització en base als criteris de valoració del propi Consorci.

 

Tràmits simplificats de la DGT per als afectats per la DANA

¿Cómo pido un duplicado del permiso de conducir por pérdida o destrucción como consecuencia de la DANA?

Si se t'ha deteriorat el permís de conduir o l'has perdut com a conseqüència de la DANA, pots demanar un duplicat de forma gratuïta omplint un formulari a la pàgina web de la DGT o a través del telèfon 060

Hauré de pagar l'impost de circulació del 2025 si el meu vehicle ha estat afectat per la DANA?

Per evitar que el titular d'un vehicle afectat hagi de pagar l'impost de circulació l'1 de gener del 2025, la Direcció General de Trànsit donarà de baixa temporal de manera gratuïta a tots els vehicles que el Consorci de Compensació d'Assegurances i les autoritats de la comunitat li comuniquin com a afectats per la DANA.  
En cas que el vehicle encara no hagi estat identificat com a afectat, el propietari podrà sol·licitar la baixa temporal de forma voluntària mitjançant una declaració responsable, accedint al web de la DGT.

Sol·licitar baixa temporal

Com puc donar la baixa definitiva del meu vehicle si els danys que ha patit com a conseqüència de la DANA no són reparables?

En el cas de vehicles que, pels danys soferts, no siguin reparables, es simplificarà el procés de baixa definitiva a realitzar pels Centres Autoritzats de Tractament Mediambiental (Desballestaments) una vegada el propietari lliuri el vehicle a les seves instal·lacions. Aquest procés el podrà realitzar el prenedor o propietari del vehicle de forma gratuïta.

Els centres comunicaran a la DGT la baixa definitiva quan el vehicle hagi estat destruït i consti en el Registre de Vehicles de la DGT. Aquesta informació es facilitarà als ajuntaments per a l'actualització del seu parc i la gestió de l'impost de circulació.

Recorda que si el teu cotxe ha sofert danys a conseqüència de la DANA, el primer que has de fer, si no ho has fet, és comunicar el sinistre al Consorci o a la teva companyia d'assegurances per gestionar la indemnització corresponent.