Assegurances de la llar
Declarar sinistre

 Has tingut cap sinistre a casa? 

inundación en hogar

Què és un sinistre?

Un sinistre és qualsevol dany o pèrdua provocat per un fet que es produeix de manera sobtada, accidental i imprevista, amb conseqüències establertes a les cobertures del contracte. Per exemple, el trencament d’un vidre o d’un element sanitari a conseqüència d’un impacte.

En canvi, els danys o les avaries que es produeixin per l’ús i el desgast continuat pel pas del temps no tenen consideració de sinistre. Per exemple, l’estufament de la pintura pel pas del temps.  

Com es comunica un sinistre de llar?

A continuació, t’expliquem el passos que cal seguir per declarar un sinistre de l’assegurança de llar:

1

Contacta amb nosaltres

Si no pots accedir a casa teva o no tens llum o aigua, truca’ns al 900 50 50 40 o al 91 489 43 17.

Per a qualsevol altre cas, accedeix a l’Àrea Client i selecciona l’opció “Declarar siniestre” 

 

2

Confirma les dades i els detalls del sinistre

Et demanarem el nom, DNI, telèfon de contacte, número de pòlissa, data, hora, lloc dels sinistre, i també una descripció tan detallada com sigui possible de les circumstancies i conseqüències del sinistre.

A més, caldran les dades relatives al perjudicat (tercera persona) o causant si n’hi hagués: companyia asseguradora, número de pòlissa, domicili, població i telèfon.

3

Adjunta fotografies o documents

Segons el tipus de sinistre, podràs adjuntar fotografies o documents que ajudin a detallar el que ha passat. En cas de robatoris o actes vandàlics, et demanarem la denúncia a les autoritats.

4

Enviament d’un pèrit

És possible que haguem d’enviar un pèrit d’acord amb les característiques del sinistre.

5

Confirmació de la cobertura

Quan s’hagin confirmat els danys i la cobertura, repararem els danys en cas que es puguin reparar o abonarem l’import de les reparacions en cas que s’hagin d’indemnitzar, sempre, d’acord amb les cobertures.

6

Reparació dels danys

Pots concertar una cita amb un professional o en podràs buscar un de la teva confiança. En cas que vulguis fer la reparació pel teu compte, només ens hauràs d’enviar un pressupost i fotografies. En qualsevol dels casos no hauràs d’avançar els diners.

Consells després d’un sinistre a casa

Segueix aquestes recomanacions per reduir els danys causats a l’habitatge i facilitar la resolució del sinistre.

Pren les mesures indispensables per minimitzar les conseqüències del sinistre: tancar la clau del gas, tallar l’electricitat o tancar el pas general de l’aigua.

Si cal, pots trucar al servei d’assistència a la llar.

No et facis càrrec de cap pagament a tercers sense haver-ho consultat prèviament amb la companyia.

Conserva els elements que s’hagin substituït per facilitar la taxació posterior del pèrit.

Facilita al pèrit la màxima informació possible, com també qualsevol dada que pugui resultar d’interès.

En cas de robatori o atracament, denuncia el fet a l’autoritat competent.

Et podria interessar

profesional reparando grifo de la cocina

Coneix les cobertures de manteniment 

L’assegurança de llar està amb tu per fer el manteniment del dia a dia a dia de casa teva.

familia decorando el salón

Coneix els conceptes principals de l’assegurança de llar

Resolem alguns dubtes que pots tenir sobre la teva assegurança de llar.

gato siendo acariciado

Cobertures incloses per a mascotes

Coneix quines cobertures inclou la teva assegurança de llar per a les mascotes.

lluvia intensa

Coneix què cal fer en cas de fenòmens meteorològics

Segueix aquests consells per protegir casa teva i saber com cal actuar en cada cas.