RESOL AQUÍ ELS TEUS DUBTES

Sobre la COVID-19, simptomatologia, tractament i altres dades d'interès per als assegurats

Información COVID 19

En cas de contacte estret amb algú amb sospita o confirmació de COVID-19, hauràs de contactar amb els serveis de salut de la teva comunitat autònoma. Si presentes simptomatologia i tens prescripció mèdica, pots anar directament als laboratoris indicats per fer el test. Per a qualsevol altra gestió, hauràs de trucar al Servei d’Atenció al Client.

Resol aquí els dubtes principals sobre la COVID-19

QUÈ ÉS EL CORONAVIRUS SARS-COV-2?

Els coronavirus són una àmplia família de virus que poden causar infecció en els éssers humans i en una varietat d’animals. El nou coronavirus SARS-CoV-2 és un nou tipus de coronavirus que afecta els humans i que es transmet de persona a persona. Segons s’avança en el coneixement i la situació epidemiològica, es van actualitzant les recomanacions.   

QUINS SÓN ELS SÍMPTOMES DE LA COVID-19?

Es considera persona amb clínica compatible la persona amb símptomes respiratoris aguts consistents en un inici sobtat els últims 10 dies de qualsevol dels símptomes següents: tos, dispnea, mal de gola o rinorrea, amb febre o sense. Altres símptomes com ara anòsmia, agèusia, diarrees, dolor toràcic o cefalea, entre d’altres, es poden considerar també símptomes de sospita d’infecció per SARS-CoV-2 segons criteri clínic.

Font: Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social

QUINS SÓN ELS GRUPS VULNERABLES?

Es consideren grups vulnerables les persones de 60 anys o més, les immunodeprimides per causa intrínseca o extrínseca i les embarassades.

 

QUINA ÉS LA SITUACIÓ A ESPANYA?

Es pot consultar la situació actualitzada aquí.

QUÈ PUC FER PER PROTEGIR-ME I PROTEGIR ELS ALTRES?

Les mesures genèriques de protecció individual respecte de malalties respiratòries inclouen:

  • Fer una higiene de mans freqüent (rentat amb aigua i sabó o solucions alcohòliques).        
  • Tapar-se la boca i el nas amb el colze flexionat per tossir o esternudar. 
  • Fer servir mocadors d’un sol ús, llançar-los després de fer-los servir i rentar-se les mans immediatament després. 
  • Evitar tocar-se els ulls, el nas i la boca, ja que les mans en faciliten a transmissió. 
  • Mantenir una distància física de seguretat d’almenys 1,5 metres d’altes persones. 
  • Tenir precaució amb les superfícies que més  es toquen i netejar-les amb regularitat.
  • Fer servir mascareta segons les indicacions vigents en cada moment.
  • Ventilar de manera freqüent els espais tancats.     

QUÈ HE DE FER SI EN TINC SÍMPTOMES?

Les persones que presentin símptomes han d’extremar les precaucions i reduir tant com puguin les interaccions socials, fer servir de manera  constant la mascareta i mantenir una higiene de mans adequada durant els 10 dies posteriors a l’inici dels símptomes. En cas de dubte sobre si compleixes els criteris d’indicació de prova diagnòstica, pots contactar amb el nostre servei d’orientació mèdica.

QUÈ HE DE FER SI CONEC ALGÚ AMB SOSPITA DE TENIR COVID-19 O QUE TÉ COVID-19

Només es fa la identificació de contactes estrets en els àmbits considerats vulnerables (centres sanitaris assistencials, centres sociosanitaris i centres de dia que presten assistència sociosanitària, centres penitenciaris i altres centres amb persones institucionalitzades). 
Els contactes estrets no han de fer quarantena. No obstant això, durant els 10 dies posteriors a l’última exposició han d’extremar les precaucions i reduir tant com puguin les interaccions socials, fer servir de manera  constant la mascareta i mantenir una higiene de mans adequada. Cal evitar especialment el contacte amb persones vulnerables.

 

QUINES PROVES ES FAN EN AQUEST MOMENT PER DIAGNOSTICAR LA INFECCIÓ ACTIVA?

En el moment actual, es disposa principalment de dues proves de detecció d’infecció activa: una prova ràpida de detecció d’antígens i una detecció d’ARN viral mitjançant una RT-PCR (o tècnica equivalent). En tots dos casos, es fa servir un hisop (bastonet) per agafar una mostra de fluid del nas o la gola.

 

COBREIX ADESLAS L’ASSISTÈNCIA MÈDICA PER COVID-19?

SegurCaixa Adeslas dona cobertura al diagnòstic per sospita clínica de COVID-19 i també atenció sanitària als casos confirmats amb els límits, l’abast i la xarxa assistencial que determini l’assegurament.

 

EN QUINS CASOS COBREIX ADESLAS LES PROVES DIAGNÒSTIQUES PER A LA COVID-19?

SegurCaixa Adeslas cobreix les proves diagnòstiques del SARS-CoV-2 indicades i prescrites abans de fer determinades intervencions quirúrgiques o determinades hospitalitzacions, seguint les recomanacions vigents. En aquest cas, no cal demanar autorització de la companyia per a les proves del SARS-Cov-2. Per fer-te la provar pots anar directament als laboratoris concertats amb la targeta sanitària i la prescripció mèdica. 

En cas que t’hagis de fer les proves del SARS-CoV-2 pel fet de presentar simptomatologia clínica associada a la COVID i ser d’un grup vulnerable, SegurCaixa Adeslas cobreix les proves i requereix que demanis l’autorització prèviament, perquè la companyia pugui valorar cada cas i emetre l’autorització (si compleixes els criteris per estar cobert).        
Perquè SegurCaixa Adeslas pugui fer aquesta valoració, l’assegurat ha de demanar l’autorització presentant la documentació següent per revisar el seu cas:              

Prescripció del metge.
Un informe mèdic detallat fet pel professional que prescriu la prova, detallant els símptomes del pacient, la prova que es farà (per a la qual es demana prèviament la prova de detecció de la COVID-19) o la intervenció que cal fer i que requereix que es faci la prova de detecció.             
Fer una sol·licitud on-line d’autorització és molt fàcil. Des de l’Àrea Client, al menú lateral esquerre, clica Serveis Mèdics > Autoritzacions.

Per als altres supòsits no coberts per les pòlisses d’assegurança d’assistència sanitària, SegurCaixa Adeslas ofereix a tots els seus assegurats d’assistència sanitària la possibilitat de fer-se aquestes proves a preus especials en una selecció de centres sanitaris, perquè puguin saber si tenen o no infecció activa per COVID-19 o detectar anticossos abans de fer un viatge, visitar la família, reincorporar-se a la feina o per qualsevol altra raó. Informa-te’n aquí.

 

COBREIX ADESLAS LES PROVES EN CAS DE CONTACTES ESTRETS ASIMPTOMÀTICS?

Les proves per a la vigilància epidemiològica dels contactes estrets asimptomàtics són responsabilitat dels Serveis de Salut Pública de les diferents comunitats autònomes o dels Serveis de Salut Laboral en cas de personal que s’hagi de reincorporar a la feina. En el marc d’aquesta responsabilitat, cada comunitat autònoma determina el criteri que cal seguir per fer les proves de diagnòstic a contactes estrets asimptomàtics i es fa responsable de fer les proves en aquests casos.

Font: Ministerio de Sanidad, Consumo y Bienestar Social

Addicionalment, en els supòsits no coberts per les pòlisses d’assegurança d’assistència sanitària, SegurCaixa Adeslas ofereix la possibilitat de fer-se aquestes proves a preus especials en una selecció de centres sanitaris a tots els assegurats d’assistència sanitària, perquè puguin saber si tenen o no infecció activa per COVID-19 i/o detectar anticossos abans de fer un viatge, visitar la família, reincorporar-se a la feina o per qualsevol altre motiu. Informa-te’n aquí.

EM PUC FER UNA PROVA DIAGNÒSTICA DE LA COVID-19 ENCARA QUE NO ME L’HAGIN PRESCRIT?

En els supòsits no coberts per les pòlisses d’assegurança d’assistència sanitària, SegurCaixa Adeslas ofereix la possibilitat de fer-se aquestes proves a preus especials en una selecció de centres sanitaris a tots els assegurats d’assistència sanitària, perquè puguin saber si tenen o no infecció activa per COVID-19 i/o detectar anticossos abans de fer un viatge, visitar la família, reincorporar-se a la feina o per qualsevol altre motiu. Informa-te’n aquí.

ON EM PUC INFORMAR SOBRE LA VACUNACIÓ DE LA COVID-19?

La vacunació contra la COVID-19 l’estan gestionant el Ministeri de Sanitat i els serveis de salut de cada comunitat autònoma per a tota la població.
Pots accedir a la informació a aquest respecte al web del Ministeri, i també al de la teva comunitat. Si pertanys a una mútua de funcionaris, també ho pots consultar a la seva pàgina.

COM PUC OBTENIR EL CERTIFICAT COVID DIGITAL DE LA UE?

Per obtenir el certificat COVID de la Unió Europea cal que et posis en contacte amb la conselleria de salut de la teva comunitat autònoma. A partir de l’1 de juliol, s’expedirà en format digital o en format paper per les autoritats competents de cada Estat membre

Per a més informació et pots adreçar a les entitats següents

ES RECOMANA VIATJAR?

Et recomanem que abans del viatge te n’informis bé a través de fonts oficials, ja que hi pot haver restriccions a la mobilitat sobrevingudes com a resultat de mesures d’urgència per controlar focus de contagi. 

Font: Ministeri de Assumptes Exteriors, Unió Europea i de Cooperació

ENLLAÇOS D’INTERÈS

 

Si encara tens dubtes, et recordem els telèfons de contracte que tens a la teva disposició per a orientació medica i urgències

Seguiment de pacients amb sospita o confirmació de coronavirus (COVID-19)

Seguiment domiciliari per a pacients amb COVID: servei adreçat a pacients identificats com a casos confirmats o amb simptomatologia compatible amb COVID-19 que estiguin en aïllament domiciliari. Pots accedir al servei a través de la teva delegació d’Adeslas, del telèfon d’atenció al client i de la nostra plataforma d’urgències 24 h.


En què consisteix el servei telefònic de suport assistencial:    

És un servei adreçat als pacients amb simptomatologia lleu que hagin d’estar en aïllament domiciliari, als quals se’ls fa un seguiment protocol·litzat per avaluar el curs de la malaltia i donar-los el suport necessari.      

      

Xat mèdic COVID:

orientació terapèutica segons simptomatologia i cas concret en relació amb la COVID 
Consells i mesures de protecció del pacient i de les persones que hi conviuen.    

Informació sobre tràmits no presencials relacionats amb l’assegurança de salut

Tens a la teva disposició a l’Àrea Client del web per fer de manera ràpida i àgil la major part de les gestions relacionades amb l’assegurança de salut. Per fer-ho, has d’estar registrat i accedir-hi amb el DNI, el NIE o el passaport i la contrasenya.

Si encara no t’hi has registrat, ho pots fer en aquest enllaç (recorda’t de tenir a mà el número de la targeta de Salut d’Adeslas).

COM ET POTS REGISTRAR A L’ÀREA CLIENT

Donar-te d’alta és molt fàcil, només has de clicar aquest enllaç i, a continuació, seguir els passos que s’indiquen a la pantalla. Recorda que has de tenir a mà la targeta d’assegurat d’Adeslas i el DNI. Aquest procés només l’hauràs de fer una vegada.

TROBAR UN PROFESSIONAL DEL QUADRE MÈDIC

Buscar un professional o centre al quadre mèdic és molt senzill, només has d’accedir al Quadre Mèdic Adeslas i completar els passos següents:

  • Selecciona l’adreça a prop d’on vols anar al metge
  • Selecciona el tipus de pòlissa que tens
  • Selecciona el tipus de quadre en què vols buscar (Salut, Dental o Serveis Complementaris)
  • Selecciona l’especialitat/prova o tractament
  • Pots incorporar a la cerca el nom del centre (opcional)

CONSULTA MÈDICA NO PRESENCIAL (VIDEOCONSULTA)

A Adeslas tenim el compromís de continuar donant resposta a les teves necessitats assistencials. Per això, i perquè en les circumstàncies actuals encara és més important, hem desenvolupat les capacitats tecnològiques perquè els professionals del nostre quadre mèdic et puguin atendre de manera no presencial a través de videoconsulta i teleconsulta, sense que t’hagis de desplaçar de casa. Més Informació.

RECEPTA ELECTRÒNICA ADESLAS

La recepta electrònica és un avanç que agilitza el servei i afavoreix el seguiment per part del facultatiu.

Amb la recepta electrònica podràs obtenir de manera còmoda al teu correu electrònic la recepta que t’hagi pautat un especialista, per la qual cosa suposa el complement perfecte de les videoconsultes i consultes telefòniques que facis amb el metge.

Més informació sobre la recepta electrònica.

SOL·LICITA ON-LINE AUTORITZACIONS PER A PROVES DIAGNÒSTIQUES

Fer una sol·licitud d’autorització és molt fàcil. Un cop siguis a l’ Àrea Client a través del menú lateral esquerre accedeixes a Serveis Mèdics > Autoritzacions. Tens dues maneres de fer la sol·licitud d’autorització, pots triar la que et convingui més:

  • Adjuntant una foto: pots fer una foto al taló que t’ha proporcionat el metge i adjuntar-la al formulari que et mostrem a la secció d’autoritzacions. Un cop rebem la sol·licitud ens posarem en contacte amb tu.
  • Emplenant un talonari on-line, aquest pas és una mica més llarg, però per gestionar algunes autoritzacions et serà més àgil, ja que podràs obtenir l’autorització de manera directa sense haver d’esperar resposta a la sol·licitud.

SOL·LICITAR EL REEMBORSAMENT DE LES DESPESES MÈDIQUES COBERTES PER LA PÒLISSA

Per fer un reemborsament, entra a l'Àrea Client i, al menú lateral esquerre, accedeix a Rebuts i Pagaments > Reemborsaments. Només has de seguir els passos que et mostrem en pantalla i emplenar la informació que et demanem.

ACCEDIR AL SERVEI D’ORIENTACIÓ MÈDICA

Entra a l’Àrea Client i accedeix a Serveis mèdics > Orientació Online En aquest apartat podràs fer un seguiment a consultes on-line que ja tinguis obertes, o bé podràs crear una nova consulta. Per crear una nova consulta, has d’emplenar el formulari i en menys de 48 hores tindràs una resposta per part del professional mèdic.

GESTIONAR LA PÒLISSA I LES DADES PERSONALS

Din de l'Àrea Client, accedeix a . Les teves assegurances. Es desplegarà un menú en el qual podràs consultar les assegurances que tinguis, modificar-ne les dades o sol•licitar un duplicat de targeta.

INFORMACIÓ SOBRE REBUTS I COPAGAMENTS

Dins de l’Àrea Client

  • Copagaments: pots consultar els teus rebuts de copagaments aquí
  • Estat dels rebuts: aquí

 

A continuació, et recordem els telèfons de contacte que tens a la teva disposició per fer tràmits i gestions relacionades amb l’assegurança de salut (si no ho has pogut fer a través de l'Àrea Client):

Informació per a mutualistes

Si ets assegurat d’Adeslas, al web de la mutualitat tindràs tota la informació relativa a la cobertura i prestació del teu servei de salut.

Centre de Coordinació d’Urgències Adeslas per a Mutualistes: 900 32 22 37

 

Informació per a assegurats a l’estranger

Assistència mèdica en viatge

Si ets a l’estranger i necessites assistència mèdica has de trucar al número del servei SOS ASISTÈNCIA, que apareix al revers de la targeta Adeslas, i que és el següent:

Telèfon SOS Assistència: +34 91 745 32 80

Expatriats

Si ets assegurat del producte Adeslas Expats tens a la teva disposició els mitjans de contacte i informació següents: