El 47% dels funcionaris que es decanten per l’opció privada van triar Adeslas

Publicat: 13-06-2024

Madrid, 13 de juny de 2024. SegurCaixa Adeslas ha advertit que la seva futura participació en el pròxim concert d’assistència sanitària per a funcionaris està en risc si les condicions no canvien de manera significativa. Així ho ha dit el president de l’asseguradora, Javier Mira, en l’obertura del 12è Fòrum d’Assegurances de Salut, en el qual va explicar que les condicions actuals del model el fan inviable i deficitari per a la companyia, per la qual cosa va fer una crida a l’Administració a incrementar “significativament” el finançament “per garantir la seva sostenibilitat i fer possible que SegurCaixa Adeslas es pugui presentar al nou concurs”.

L’escassa dotació econòmica del concert complica, a més, l’atenció a un segment cada vegada més envellit. Des del 2011, l’edat mitjana dels mutualistes ha augmentat en set anys, fins a situar-se per sobre dels 46 anys. De fet, el 40% del col·lectiu cobert per SegurCaixa Adeslas té més de 55 anys. Aquesta tendència influeix en una major freqüència de l’ús dels serveis assistencials i una sinistralitat que se situa per sobre del 100%.

L’augment dels costos sanitaris també s’ha vist impulsat pel creixement de l’IPC i per la inclusió en els darrers concerts de cobertures més àmplies i tractaments d’última generació i preu elevat. “Per a SegurCaixa Adeslas, el contracte actual es tancarà amb pèrdues difícilment assumibles per a la companyia i que, si continua així, comprometrien la solvència i el futur de l’entitat”, va explicar Javier Murillo, director general de SegurCaixa Adeslas.

Per la seva banda, el president de l’asseguradora va reivindicar el valor del mutualisme administratiu per al sistema sanitari i va assenyalar que aquest sistema aporta un estalvi de costos a l’Estat i una alta satisfacció dels funcionaris. “Continuem sent defensors d’aquest sistema, però si les condicions no canvien de manera notable les pèrdues faran impossible que ens presentem al pròxim concurs”, va afirmar Javier Mira.

El 78% dels funcionaris adscrits al model es van decantar per entitats concertades. Prop de 800.000 van triar SegurCaixa Adeslas, la qual cosa suposa el 47% del col·lectiu dels que escullen l’opció privada.

L’assegurança de salut es consolida a les empreses

Les perspectives de futur del mutualisme administratiu han centrat gran part de l’atenció del Fòrum d’Assegurances Adeslas, en el qual també es va presentar el 5è Baròmetre d’Assegurances de Salut. L’estudi revela que el 83% de les empreses enquestades ofereixen una assegurança de salut als seus empleats. Aquest benefici social apareix de manera consistent com el més valorat pels equips, però també pels responsables de les empreses. Aquests es mostren satisfets d’haver-lo contractat perquè evidencia que les seves empreses són companyies avançades i posen l’empleat al centre.

El 91% dels decisors d’empresa opinen que aquesta percepció facilita l’atracció de talent. Aquest punt de vista es reflecteix en els equips. El 63% dels empleats enquestats pensen que l’assegurança d’empresa és un factor bastant o molt important per decidir si s’entra a treballar en una entitat.

La productivitat també surt beneficiada de la contractació d’una assegurança de salut d’empresa. El 50% dels responsables de Recursos Humans coincideixen a destacar la millora del clima laboral i el desenvolupament d’un ambient més motivador, i un de cada tres creu que millora l’absentisme i redueix les baixes laborals. Un 62% dels empleats reconeixen que la facilitat d’anar al metge en horaris més amplis i flexibles és una ajuda per evitar l’absentisme.

Noves tendències en tecnologia i benestar emocional

El baròmetre incorpora, en aquesta ocasió, un apartat dedicat a les tendències que més atenció estan despertant en l’àmbit corporatiu. Les plataformes de salut digital, que permeten opcions d’autogestió i accés a funcionalitats assistencials i de prevenció, constitueixen una àrea d’interès prioritari per als departaments de gestió de persones i les direccions de les companyies, però també per als mateixos equips. El centre de serveis digitals Adeslas Salut i Benestar ja acumula més d’1,2 milions d’usuaris registrats i mostra uns nivells d’activitat cada cop més elevats.

L’enquesta d’aquest any es fa ressò de la rellevància que el món empresarial atorga a la Intel·ligència Artificial aplicada a la salut, si bé el punt de vista dels empleats i els decisors marca diferents percepcions pel que fa a l’interès i el recorregut que li veuen a aquesta tecnologia.

Així mateix, cal destacar que el benestar emocional cada vegada és més present als plans de salut laboral. El 56% de les empreses declaren que disposen de plans i programes enfocats en aquesta àrea. Amb tot, el baròmetre detecta que cal fer més esforços per apropar aquestes iniciatives als equips.

El Baròmetre d’Assegurances de Salut ha estat actualitzat per Kantar a partir d’una enquesta a 750 empleats i decisors de la contractació d’una assegurança d’empresa, en un treball de camp desenvolupat entre el 12 i el 21 de febrer.

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank.